Store
KategorierVarumärken

Kundservice

Vi svarar på dina frågor angående leverans, produkter eller sortimentet inom 48 timmar på helgfria vardagar.

Till kontaktformulär

Telefon:

031 - 755 00 65

Telefontider:  

Måndag–fredag kl 10.00–11.00

Awardit CLS AB 
Gamlestadsvägen 2, 415 02 Göteborg
Org. nr: 556578‑1571

Orderhantering

P.g.a. Covid-19 smitta bland personalen på vårt lager har vi f.n. längre leveranstider än normalt, istället för 2-4 dagar har vi 4-7 dagars leveranstid

Vem hanterar min beställning?

Awardit CLS AB hanterar alla beställningar som görs i butiken. De kommer att ta väl hand om er beställning. Nedan finner du svar på de flesta frågor som rör beställningar.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse, har min beställning gått igenom?

Var alltid noggrann med att kontrollera att din e‑post adress är rätt. Detta är den vanligaste orsaken till att du inte fått någon orderbekräftelse. Har du inte gått igenom alla steg i processen och klickat på skicka beställning har det inte skapats någon order.

Jag har ångrat mig. Kan jag annullera min order?

Om din order inte hunnit gå för plock och pack på vårt lager så kan du kontakta oss och vi annullerar den åt dig. Observera att önskemål om annullering via vårt kontaktformulär måste bli bekräftat av oss, utan bekräftelse så har ingen annullering skett. Om du ångrar det du har beställt och det redan har skickats så har du 14 dagars returrätt. Läs mer under returhantering.

Kan jag ändra min order och lägga till varor?

Eftersom din order betalas via kort, kan tillägg inte göras i din order. Vi kan endast ta bort varor från din order. Observera att ändringar endast kan göras förutsatt att din order inte gått till plock och pack på vårt lager.

Vilka avgifter tillkommer när jag handlar hos er?

Förutom varan så tillkommer kostnaden för frakt. Fraktkostnaden kan variera beroende på vad du beställer. Du ser fraktkostnaden i kassan i webbshoppen. Du får alltid se alla kostnader för din beställning innan du ombeds att klicka vidare på skicka beställning.

Har ni någon butik där jag kan köpa eller hämta ut min beställning för att slippa frakten?

Vi har idag ingen butik eller hämtlager där du kan köpa eller hämta dina varor. Allt skickas från vårt lager i Uddevalla.

Leveranser

Hur skickas min beställning?

Vi anlitar DB Schenker eller PostNord som speditör, din order kan levereras som brev, postpaket eller på pall, beroende på storlek. För brev får du bara avi om brevet inte får plats i er brevlåda. När din order går som postpaket får du en avisering via sms eller avi när ditt paket finns att hämta på ditt närmaste utlämningsställe. Stora varor skickas på pall som aviseras av Schenker/PostNord och du får den hemkörd till dig efter överenskommelse med fraktbolaget.

När kommer mitt paket?

När din order har packats och skickats så får du en leveransbekräftelse via e‑post till den e‑postadress som du angivit. Om din beställning har skickats som ett postpaket får du kollinummer i leveransbekräftelsen. Med detta kollinummer kan du spåra ditt paket på www.dbschenker.com  eller www.postnord.se. Står inget kollinummer i leveransbekräftelsen har din order skickats som ett stort brev. OBS! Pga högt tryck under december kan längre leveranstider förekomma. 

Jag har inte fått allt jag har beställt?

Allt i din beställning skickas samtidigt från vårt lager om du inte fått besked om annat. Din order kan, om den innehåller flera stora artiklar, skickas som flera kollin. Detta betyder att du kan få både flera sms och/eller flera avier för en order. Varje avisering, oavsett om den kommer via sms eller brev gäller för ett paket, inte hela ordern/försändelsen, som du har att hämta på ditt utlämningställe. Avierna kan komma olika dagar från Schenker/PostNord.

Hur lång är leveranstiden?

Vi försöker alltid att leverera till dig så fort som möjligt. Finns varorna i lager så är leveranstiden cirka 2–5 arbetsdagar. Om varan inte finns i lager så är leveranstiden normalt 10–15 arbetsdagar. Ytterligare fördröjningar kan förekomma om varorna är tillfälligt slut hos leverantörerna. Om detta skulle ske gör vi allt för att meddela dig om din leverans. Allt i din order skickas samtidigt, om en vara i din order är en beställningsvara så skickas allt först när hela beställningen är komplett.

Finns varan i lager?

Lagerstatus på varje produkt finner du när du klickar på mer information under varje produkt. Lagerstatusen står under köpknappen.

Hur gör jag om jag vill returnera/byta en vara?

Du har 14 dagars full returrätt på varor i originalförpackning och oanvänt skick. Meddela oss via kontaktformuläret du hittar längst upp på sidan och därefter returnerar du den som ett postpaket (inte postförskott eller rek) tillsammans med en kopia på din orderbekräftelse till:

Awardit CLS
c/o Samhall AB
Kurödsvägen 9
451 55 Uddevalla

Önskar du byta varan mot en annan kan vi dessvärre inte det utan du får lägga en ny order i webbshoppen på det du önskar.

Jag har returnerat en vara men har inte fått tillbaka pengarna?

Returförfarandet tar cirka 14 dagar från det att vi fått in din retur till vårt lager. Pengarna sätts in på det konto som är kopplat till kortet du betalade med.

Min vara har gått sönder. Hur gör jag?

Alla reklamationer ska meddelas till oss via kontaktformuläret längst upp på sidan, uppge en felbeskrivning av varan och bifoga gärna en bild på skadan. Felbeskrivningen används som underlag för reklamationen. Vi har olika reklamationsförfaranden beroende på vilken produkt eller tillverkare det gäller. Tiden som ert reklamationsärende tar varierar men vi gör allt vi kan för att ordna det så snabbt och smidigt som möjligt för dig.

Fler erbjudanden